Barn med barn

Det här med barn som har barn, ett hett ämne. Jag säger absolut inte att unga mammor är sämre än äldre mammor, det är bara bullshit. Sådant gnäll ska ni inte lyssna på.


Det jag stör mig på det är att ni har sex olagligt. Ni har sex innan det är lagligt! Förstår inte ni vad ordet byxmyndig betyder? Under åldern 15 ska man inte ha sex, så svårt kan det inte va. Ja, det är skönt, det är häftigt, det är något man vill uppleva. Men om ni inte är beredda på barn så ska ni inte hålla på med det. Kondomen kan spricka, p-pillren skyddar inte alltid (både jag & min bror blev till trots att min mamma åt p-piller). Om ni inte visste det ska ni inte ägna er åt sex. Ha inte sex om ni inte kan stå för konsekvenserna.


Min vän, Sanna, ska ha barn i oktober. Då tycker väl ni att jag har dubbelmoral men det har jag inte. Sanna var 17 när hennes barn blev till, hon hade sex lagligt. Hon är nu 18 och kommer alltså va myndig när hon blir mamma. Hon & hennes pojkvän är som menade för varandra. Dom är det där paret man ser i amrikanska filmer. Jag vet att det kommer hålla mellan dom två tills de dör och efter det. Jag är så glad för Sannas skull, hon kommer verkligen bli världens bästa mamma och Simon världens bästa pappa. Alla andra föräldrar kan slänga sig i väggen.



Förresten, Sanna, när du läser det här vill jag bara passa på att säga att jag hoppas att ni har det bra i London. Jag måste också passa på att säga att jag saknar dig jättemycket och att vi måste ses så fort du kommer hem! En stor kram till dig, honey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0